سایت دکتر احمد ربیعی وکیل پایه یک دادگستری کشور عراق، فعال در امر وصول مطالبات کلان،

شرکت در محاکم کیفری و حقوقی و همچنین ثبت شرکت در عراق و ثبت برند در عراق برای خوانندگان عزیز به بررسی قوانین مربوط به ویزا و گذرنامه می­پردازد.

شما به عنوان یک تاجر که قصد ثبت شرکت در عراق را دارا هستید یا به عنوان یک توریست می­بایست ازبرخی اطلاعات کشور مقصد مطلع باشید. ما در این درگاه مجازی سعی کرده ایم که صرفا وظیفه یک سایت تبلیغاتی را انجام ندهیم بلکه بر آنیم تا اطلاعات مشتریان را در خصوص قوانین حقوقی عراق افزایش دهیم. لذا قبل از ثبت شرکت در عراق یا هر اقدام حقوقی یا ثبتی در کشور عراق شما را دعوت به مطالعه قوانین مربوطه می نماییم.

۱٫ صدور ویزا برای افرادی که قصد ورود به حریم هوایی یا خاکی عراق را دارند:

تبعه خارجی هر شخصی است که تابعیت عراقی نداشته باشد یا ملیّت عراقی نداشته باشند. برای ورود به عراق فدرال (خارج از منطقه کردستان عراق) ، یک تبعه خارجی نیاز به اخذ مجوزات لازم از وزارت کشور عراق دارد. اگر شخصی فقط به اقلیم کردستان سفر کند و به یکی از فرودگاه های اربیل یا سلیمانیه برسد ، انتظار می رود که مقامات اقلیم کردستان برای ورود به اتباع آمریکا ، اروپا ، کانادا ، استرالیا و نیوزیلند ویزا صادر کنند. ویزای صادر شده توسط دولت اقلیم کردستان فقط مستلزم ورود و خروج و اجازه دسترسی به اقلیم کردستان عراق را دارد و این حکم سایر نقاط جمهوری عراق را شامل نمی­شود. هنگامی که فرودگاه های اربیل و سلیمانیه آسمان را بر روی پروازهای بین المللی بسته می شوند، دسترسی به منطقه کردستان به پروازهای داخلی با راه های هوایی عراق از بغداد یا سایر شهرهای عراق محدود می شود، در این صورت برای ورود به عراق ابتدا ویزای عراق لازم است تا با ورود به بغداد و استفاده از سرزمین بغداد و جنوب عراق نسبت به ورود در منطقه نیمه خودمختار کردستان اقدام فرمایید. یا برای ورود به کردستان عراق یک توریست، متناوباً می تواند از طریق یکی از کشورهای همسایه از مرز عبور نماید که در این صورت مبرهن است که نیازی به اخذ ویزای عراق نیست اخذ ویزای کردستان کفایت می نماید. قوانین مربوط به ویزا ممکن است بدون اینکه از قبل اعلامی صورت گرفته باشد می بدون اطلاع قبلی تغییر کند بنابراین بهتر است قبل از سفر بررسی کنید یا اگر قصد ثبت شرکت تجاری در عراق یا قصد ثبت برند در عراق را دارید مراتب را از دکتر احمد ربیعی وکیل پایه یک دادگستری عراق استعلام نمایید.

۲٫ مقررات حاکم در خصوص اخذ ویزا برای سفر یا ثبت شرکت در عراق

برای کسانی که مایل به کشف فرصت­های سرمایه گذاری در عراق فدرال هستند ، اخذ ویزا بدون قرارداد و موافقت قبلی دولت امکان پذیر است. ویزاهای تجاری معمولاً پس از ارسال نامه حمایت مالی از طرف کمیسیون ملی سرمایه گذاری عراق (NIC) به وزارت کشور عراق ، برای سرمایه گذاران بالقوه صادر می­شود.

سرمایه گذاران عراقی جهت ثبت شرکت در عراق یا سرمایه گذاری در عراق معرفی نامه خطاب به رئیس NIC که در یکی از مقالات این سایت به صورت مبسوط در خصوص آن تشریح شده است) را مرقوم نمایند. در این درخواست باید به طور خلاصه سرمایه گذار، شرکتی که وی نمایندگی آن را دارد و علاقه تجاری خاص سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در عراق را دارد ،معرفی شود. این نامه باید حاوی یک نسخه از تصویر / صفحه ممضیّ از گذرنامه سرمایه گذار و برنامه . پلن و هدف سفر وی به عراق باشد. نامه باید از طریق ایمیل به درگاه مجازی p.r.nic@investpromo.gov.iq ارسال شود.

اگر این شرکت قبلاً با یک شرکت عراقی یا یکی از کمیسیون های سرمایه گذاری استانی در ارتباط بوده است ، آنها می توانند معرفی نامه دیگری را برای حمایت از سرمایه گذار به NIC بنویسند. این می تواند برای مشاغل کوچکتر بدون سابقه سرمایه گذاری خارجی مفید باشد.

کمسیون nice میزان شایستگی سرمایه گذار و درخواست کننده برای ثبت شرکت در عراق تعیین می کند. در صورت تأیید کمسیون ، NIC سرمایه گذار را برای ویزا حمایت کرده و به متقاضی و وزارت کشور عراق مراتب را ابلاغ می دهد.

متقاضیان برای تهیه ویزا در سند سفر خود باید نسخه ای از نامه تأیید ویزا را چاپ کرده و در یکی از مرکزها یا مرزهای ورودی ارائه دهند. بازدیدکنندگان از عراق باید اطمینان حاصل کنند که حداقل دو صفحه خالی در گذرنامه خود دارند و تاریخ انقضا گذرنامه حداقل ۶ ماه از تاریخ عزیمت مورد انتظار ایشان در عراق باشد.

توصیه می شود سرمایه گذار یا فردی که قصد ثبت شرکت در عراق را دارد قبل از عزیمت به عراق با کمسیون NIC ارتباط بگیرد تا تأیید کند که نامه تأیید ویزا به احدی از درگاه­ها و مراکز ورودی به مرز عراق رسیده است. هنگام ورود به مرکز ورودی ، مسافران باید به پیشخوان ویزا مراجعه کرده و برای دریافت ویزا نسخه ای از فرم تأیید ویزا را با گذرنامه خود ارائه دهند.

هنگامی که گذرنامه خود را پس می گیرند ، مسافران باید ۸۲ دلار به عنوان هزینه ویزا پرداخت کنند و باید رسید دریافت کنند. اگر رسیدی دریافت نکردند ، باید درخواست کنند. به مسافران توصیه می شود تغییرات دقیق در دسترس داشته باشند.

سرمایه گذارانی که قصد دارند بیش از ده روز در عراق بمانند باید یک یادداشت ورود به دفتر اقامت دریافت کنند. این سرمایه گذاران برای دستیابی به راهنمایی در مورد چگونگی تکمیل این روند پس از ورود باید با کمسیون NIC تماس گیرند.. همچنین آژانس­های مخصوص و مربوط به ویزا در عراق وجود دارد که می توانند به سرمایه گذاران و کسانی که قصد ثبت شرکت در عراق را دارند کمک کنند تا ویزای چند بار ورود به عراق را برای بازدیدهای منظم تا ۶ ماه به صورت متناوب دریافت کنند.

سایت دکتر ربیعی سایتی تخصصی است که بسیاری از تجّار شهیر ایرانی را هدایت کرده است. دکتر ربیعی وکیل پایه یک دادگستری عراق مفتخر است که شرکت های بزرگ تجاری را در عراق ثبت کرده است و همچنین ایشان موسس بانک ملی ایران در عراق شناخته می­شود.جهت هرگونه پرسش من باب روند شروع یک فعالیت تجاری با نماینده دکتر ربیعی در جمهوری اسلامی ایران تماس حاصل فرمایید.