هوالحق

وب سایت دکتر احمد ربیعی وکیل پایه یک دادگستری کشور عراق

        یک وبسایت تخصصی با هدف انعکاس قوانین حقوقی و کیفری جمهوری عراق می باشد.

اکنون در مقاله دیگر به شرح و بررسی نحوه ثبت شرکت در عراق می پردازیم.

جهت حمایت دولت عراق از نام تجاری،ثبت برند و ثبت شرکت،  از بدیهیات ورود به بازار عراق است. علاوه بر امکان ثبت شعبی از شرکت مادر در عراق، ایرانیان می توانند  با  ایجاد و ثبت شرکت جدید در عراق با تابعیت عراقی  در همان کشور که تمام مالکیت و سهام آن متعلق به  آنها باشند باشد اقدام نمایند که در اصطلاح شرکت الوطنیه نام دارد و با کسب مجوز از وزارت خانه­ های مربوطه می تواند در هر موضوعی ورود و فعالیت نماید.از اواخر دسامبر 2019 هر ایرانی می تواند به ضمیمه یک شریک عراقی که دارای 51 درصد سهام باشد نسبت به ثبت شرکت از نوع الوطنیه با تابعیت عراقی اقدام نماید.،(اظهارات برخی مبنی بر اینکه یک سهامدار ایرانی راسا بتواند نسبت به ثبت شرکت اقدام نماید بر خلاف قوانین جاریه عراقی است و کذب محض می باشد) . متقاضی می تواند از طریق قرارداد های خصوصی، اخذ تضمینات لازمه از شریک عراقی نسبت به پایبندی شریک عراقی به توافقات پای بند باشد. . مالیات بر درآمد این شرکت 15 درصد از سود خالص سالانه  است. وجود سهامدار ایرانی باعث می گردد که علاوه بر طی موارد  قانونی در حین پروسه ثبتی   پروسه اخذ موافقیت  4 ارگان امنیتی و  استعلام های مربوط نیز که امری بدیهی  است صورت پذیرد. حداقل سرمایه  مورد نیاز جهت ثبت شرکت شما بدین صورت است که بدوا باید متقاضی مبلغ  سه میلیون دینار (البته این مبلغ با توجه به رتبه بندی های موجود موضوع ثبتی، متفاوت است) را به عهده بانکی عراقی در حساب سپرده، قرار دهد. مبلغ مذکور به مدت دو ماه بلوکه خواهد بود اما  پس از آن به نفع شرکت توسط ذی نفع و صاحب امضاء قابل برداشت است.

شما نیازمند یک شریک عراقی جهت ثبت شرکت در عراق می باشید که 49 درصد سهام شرکت را مالک باشد.

ضمن اینکه جهت اطمینان میتوانید با شریک عراقی خودتان قرارداد خصوصی داشته باشید که دارای ضمانت اجرای قانونی خواهد بود تا راه ا بر هر گونه سو استفاده شریک عراقی ببندید

ضمنا از تاریخ عقد قرارداد وکالت جهت ثبت شرکت در عراق  با وکیل  اق جهت انجام پروسه ثبتی  به مدت سه هفته تا صدور گواهی اولیه  و تا ۲ ماه تا تایید اساسنامه و صدور گواهی نهایی؛ پروسه زمان خواهد برد.

 شرکت جدید التاسیس جهت ثبت نهایی نیازمند به به کارگیری یک مشاور حقوقی  و حسابرس قانونی است که باید به اداره  ثبت شرکت ها در عراق  معرفی گردد و الا ثبت نهایی معلق خواهد ماند. که این پروسه به دو صورت ممکن است. یا به صورت ظاهری حق الزحمه حسابرسی پرداخت شود تا صرفا پروانه خود را به پس از ثبت شرکت در عراق  به اداره ثبت شرکت ها معرفی نماید. یا شرکت متقاضی می تواند با قراردادن ردیف درآمدی برای حسابرس و مشاور حقوقی وی را استخدام رسمی نماید.(این پروسه راسا توسط  وکیل دکتر احمد ربیعی  صورت خواهد پذیرفت) علی ایحال این شخصیت حقوقی جدید که پس از پایان اقدام ثبتی الوطنیه نام دارد.از تمام امتیازات یک شرکت عراقی برخوردار است

جهت اقدام به ثبت شرکت در عراق با منشی دکتر ربیعی در جمهوری اسلامی که شماره تماس آن در قسمت ارتباط با ما موجوب است، ارتباط برقرار فرمایید.